ZICHTBAAR VOOR ZAKELIJK SUCCES - DUO-BOEKLANCERING ROOM TO GROW

Zichtbaarheidsexperts Sascha Bertus en Mirjam Hubregtse hebben ieder een vervolg geschreven op 'Zien ze wel hoe goed je bent?' Het boek van Bertus 'VerPAK je Succes' gaat (vrij geïnterpreteerd) over uiterlijk/kleding en van Hubregtse 'Profileren zonder Opscheppen' over gedrag. ZijWasErbij bij de duo-boeklancering bij Excelsior in Rotterdam. Ebru Umar begeleidde enthousiast de presentatie.

Bertus en Hubregtse hebben zich met hun trainingsbureau Room to Grow gespecialiseerd in zichtbaarheid op de werkvloer en zijn er voor die mensen die te horen krijgen dat ze zichzelf eens wat zichtbaarder zouden moeten maken.

Zichtbaarheid is hot, aldus de auteurs tijdens het interview dat Umar afnam. Sascha: 'Het moet eigenlijk niet over kleding gaan, maar wel over wat kleding doet. Denk na over wat past bij de gelegenheid. Je moet goed nadenken over en weten wat je aan moet trekken om de juiste indruk te maken. Iedereen wordt in hokjes gestopt. Kijk hoe een ander je waarneemt. Hoe zie je jezelf en wat ziet de ander?'.
Mirjam: 'Profileren is laten zien wat je in huis hebt. Zonder op te scheppen, want opscheppen heeft een negatieve connotatie. Je hoeft echt niet altijd te tetteren, maar je moet goed weten wie en waar je van bent. Je wilt dat mensen je waarderen om wie je bent en om het werk dat je verzet. Het zou mooi zijn als ze jouw kwaliteiten beter zien en wat jij bijdraagt'.

'Profileren zonder Opscheppen. Maak jezelf zichtbaar op een manier die bij je past' is een verdieping van het in 2010 verschenen boek 'Zien ze wel hoe goed je bent?' Mirjam Hubregtse: 'Het gaat over het ontdekken van je kwaliteiten en het anders omgaan met situaties in je werkomgeving. Wees er meer bewust van wat je wel en juist niet moet doen om zakelijk succesvoller te worden'.
Het totaalplaatje moet kloppen: als je geloofwaardig wilt overkomen is het belangrijk dat alles wat je laat zien en laat horen met elkaar klopt, is één van de 15 eyeopeners waarmee het boek afsluit.
Het staat vol tips en citaten uit interviews met ervaringsdeskundigen Marry de Gaay Fortman, Marc Lammers, Mark Heine en Bianca van der Lee.

Je wordt niet gezien zoals je bent, maar zoals je waargenomen wordt. De eerste indruk zorgt ervoor dat je ergens binnenkomt, de blijvende indruk zorgt voor vertrouwen en herkenbaarheid. Twee eye-openers in de binnenflap van 'Verpak je Succes! Impact maken met je zakelijke profilering'. Hierin laat Sascha Bertus stap voor stap zien hoe je jezelf in elke situatie succesvol verpakt en komt met drie vormen van zichtbaarheid: appearance, gedrag en stemgebruik. Hoe maak je zichtbaar wat jou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van collega's of concurrenten? Zelf zien we Bertus als één van de modellen op de foto's waarin ze laat zien hoe die verpakking werkt. Er staan opdrachten in en citaten uit interviews met experts uit de zakenwereld, mode, media en wetenschap als Wilfred Genee, Cécile Narinx, Ab van der Touw, Mart Visser en Maaike Widdershoven.

Beide boeken zijn los van elkaar te lezen, maar ook heel goed te combineren. Vormgeefster en illustrator Linda Zoon richtte de boeken zo in dat ze naast de inhoud een lust zijn voor het oog. Twee aantrekkelijk vormgegeven boeken die uitnodigen om direct aan de slag te gaan.

Een impressie van de boeklancering bij Excelsior in Rotterdam.

Mirjam: 'Profileren is laten zien wat je in huis hebt'.
Sascha: 'Kijk hoe een ander je waarneemt'.
Presentatrice Ebru Umar
Meervoudig olympisch kampioen judo Deborah Gravenstijn richtte Talentontwikkeling=Topsport op om haar kennis beschikbaar te stellen aan vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Mark Heine CEO van bodemonderzoeker Fugro: 'Benoem het als je even kritisch gaat zijn, dan kun je daarna ook zeggen, ik ben weer positief'.
Eerste exemplaar van Profileren zonder Opscheppen voor Heine. Zijn tip: 'gedraag je niet te losbandig en zet het vooral niet op internet'.
VerPAK je Succes! is voor Gravenstijn met wie Sascha vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt coacht.
Frederique Buitelaar is portret- en modefotograaf en verzorgde de fotografie.
Maartje den Hartog, loopbaan- en mobiliteitsadviseur: 'persoonlijke marketing is geen vies woord'.
Umar: 'Je kunt niemand in één hokje plaatsen. Dat is heel kortzichtig'.
Vormgever Linda Zoon zorgde ook voor de vele illustraties in de boeken.  Wilma Peelen van Sneeboer & Zn leverde de 'schepfoto's' voor de cover van Profileren...
Rupert Alta en Arva van der Spek in het echte leven sportbeoefenaars 'taekwondo' stonden model in VerPak...
Personal Branding expert Erna van Poppel, stylist Carina van der Kloet en het geheim van H'sum Machteld Kooij.
Met dank aan Van Poppel voor deze fotoregistratie en Umar voor het vastleggen.
Ze kunnen terugkijken op een geslaagde boekpresentatie.
Imagostrateeg Marieke Blok ZijWasErbij feliciteert de auteurs met dit mooie resultaat.

 De boeken zijn in eigen beheer door Room to Grow uitgegeven. Afzonderlijk te bestellen bij Managementboek:
(Profileren zonder Opscheppen en Verpak je Succes!)
Prijs € 25,- per boek.

De zichtbaarheidsexperts Mirjam Hubregtse en Sascha Bertus zijn te boeken voor een inspirerende lezing/workshop. 

Marga Miltenburg/ZijWasErbij
1 oktober 2019

« terug  |   deel dit artikel op: deel dit artikel op twitter deel dit artikel op facebook deel dit artikel op linkedin
ACTUEEL CATEGORIEËN
ZIJSPREEKT IN DE MEDIA

Ruim 100 publicaties zijn er in februari 2019 verschenen over de genomineerden en prijswinnaars Vrouw in de Media Awards 2018 (landelijk en regionaal).

in de media overzicht »

ZIJSPREEKT TRAINING

"Erg leerzaam, heel spannend, rustiger praten, sjaal afdoen als ik presenteer, kort en bondig zijn". Enkele reacties van vier deelneemsters na een dag hard werken aan hun presentatie op het podium. Kasteel Woerden is de vaste locatie van de training Sprankelend Presenteren van ZijSpreekt. Bekijk de impressie.